Likwidacja cellulitu

Cellulit jest jedną z najpowszechniejszych i jednocześnie najbardziej niepożądanych kobiecych przypadłości. Dotyczy ok. 80% kobiet. Właściwa medyczna nazwa cellulitu to lipodystrofia – termin ten oznacza nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, które występuje razem z obrzękowo-włóknistymi zmianami tkanki podskórnej.

Cellulit pojawia się po okresie dojrzewania, a jego efektem jest nierówna i pofałdowana powierzchnia skóry, przypominająca skórkę pomarańczy. Występuje najczęściej na udach, biodrach, pośladkach i ramionach. Na skórze tych partii ciała mogą być także widoczne guzki i zgrubienia, które czasami powodują ból.

Zmiany występują przede wszystkim wśród kobiet i młodych dziewcząt. Powodowane są najprawdopodobniej głównie przez nadmiar estrogenów w organizmie. Inne częste czynniki predysponujące do powstania cellulitu to brak ruchu oraz dieta z dużą zawartością tłuszczu, soli i cukru. Ważną rolę odgrywają także czynniki genetyczne (dziedziczne). Cellulit może, choć znacznie rzadziej, występować u mężczyzn.

Cellulitu nie należy mylić z cellulitisem. Cellulitis objawia się silnym zaczerwienieniem skóry, któremu towarzyszy ból i pieczenie. Jego przyczyną w większości przypadków jest infekcja bakteryjna wywołana przez gronkowce lub paciorkowce. Leczy się go antybiotykami.

Cellulit rozwija się przez wiele lat, a jego leczenie jest procesem trudnym i długotrwałym. Dlatego najlepiej rozpocząć je jak najwcześniej, już w pierwszym stadium.

Jedną z metod leczenia cellulitu jest mezoterapia iniekcyjna, która polega na wstrzykiwaniu do tkanki podskórnej substancji przyśpieszających rozpad tłuszczów oraz poprawiających miejscowe krążenie chłonki i ukrwienie.

Zabiegi mające na celu likwidację cellulitu polecane są wszystkim osobom, którzy skarżą się na ten problem.

Najczęściej: uda, biodra, pośladki i ramiona.

Aby zlikwidować cellulit korzysta się obecnie z wielu metod. Jedną z najczęściej stosowanych jest mezoterapia iniekcyjna z wykorzystaniem dedykowanych, specjalistycznych preparatów „rozbijających” komórki tłuszczowe oraz cellulit.

Efekty w postaci zmniejszenia cellulitu widoczne są przeważnie po serii zabiegów.