Stymulacja wzrostu włosów

Istnieje wiele przyczyn powodujących nadmierne wypadanie włosów. Ogólnie można je podzielić na fizjologiczne, związane z naturalnymi procesami zachodzącymi w organizmie, oraz chorobowe, spowodowane konkretną chorobą.

Do przyczyn fizjologicznych należy np. utrata włosów po porodzie lub w wyniku starzenia się organizmu. Do chorobowych zaś m.in. utrata włosów w przebiegu niedoczynności tarczycy, zaburzeń hormonalnych (np. podczas menopauzy), chorób nowotworowych czy przewlekłych infekcji przebiegających z wysoką gorączką.

Często spotykane jest również łysienie polekowe występujące np. po lekach na nadciśnienie, na obniżenie cholesterolu, doustnych antybiotykach i lekach przeciwtrądzikowych.

Fatalny wpływ na włosy mogą mieć również wszelkie niedobory związane z niewłaściwą dietą – szczególnie groźne są diety niskokaloryczne oraz jednostronne, np. niskobiałkowe (bezmięsne).

Na utratę włosów może mieć wreszcie wpływ niewłaściwa ich pielęgnacja, stresujący tryb życia oraz czynniki dziedziczne.

Wypadanie włosów i łysienie to problem najczęściej mężczyzn, ale utrata włosów dotyka również kobiet. Kobiety są najbardziej narażone na wypadanie włosów pomiędzy 25. a 40. rokiem życia.

Niezależnie od przyczyny, nadmierne wypadanie włosów jest nie tylko defektem kosmetycznym, ale i powodem zaniżonej samooceny oraz kompleksów. Zabiegi mezoterapii oraz osocze bogatopłytkowe mogą poprawić ten stan rzeczy.

Zabiegi mające na celu stymulację wzrostu włosów wykonuje się u osób, które skarżą się na nadmierne ich wypadanie. Dotyczy to wszystkich rodzajów łysienia, zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet.

Skóra owłosiona głowy.

Aby zahamować wypadanie włosów i pobudzić ich wzrost stosuje się zabiegi mezoterapii iniekcyjnej. Podczas tych zabiegów korzysta się zarówno z gotowych preparatów przeznaczonych do mezoterapii, jak i z osocza bogatopłytkowego, otrzymywanego z krwi żylnej pacjenta.

Efekty w postaci zahamowania łysienia i stymulacji wzrostu włosów widoczne są przeważnie po serii 4-6 zabiegów.